Kinderen worden altijd aangemeld door de eigen ouder(s)/verzorgers. Toch kan het zijn dat u vanuit uw beroep regelmatig te maken heeft met leerlingen waarvan u denkt: ’Het gaat niet zo goed met dit kind’.

Herkent u het volgende:

  • De leerprestatie gaan ineens achteruit of zijn blijvend onvoldoende.
  • Het gedrag van de leerling valt u op, zowel in de klas als op het schoolplein.
  • Zit u dat uw leerling gepest of achtergesteld wordt.
  • Er problemen zijn in de thuissituatie.

Wat biedt praktijk Mio Mondo aan voor het onderwijs:

  • Meerdere trainingen voor de individuele leerling of groepje leerlingen/de hele groep (Bikkel training & Vrolijke Maatjes).
  • Ambulante hulp voor de individuele leerling of groepje kinderen.
  • Ondersteunen en meedenken voor zowel leerling als leerkracht.

Voor meer informatie hierover kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen. Praktijk Mio Mondo gaat graag met u in gesprek over allerlei vormen van samenwerking.

Wist je dat?

Voor meer informatie hierover kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen:


Neem contact met ons op!


06 130 679 56


info@mio-mondo.nl


Groothuizenweg 14, 7165 AM Rietmolen


Voor professionals | Vergoedingen | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring


Volg ons online:

Wil jij maandelijkse tips ontvangen? Volg ons dan op social media.

     



  • 𝗪𝗶𝘀𝘁 𝗷𝗲 𝗱𝗮𝘁 𝗸𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴𝘀𝘁𝗮𝗸𝗲𝗻 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻?😇 Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. 

Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen.

Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. 

Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5:

💜Vergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid;

💜Gebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media);

💜Zelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken;

💜Relaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten;

💜Zich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen.

Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
  • Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben.

De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak.

Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. 

Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan.

Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. 

Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op.

- Familie van de Worp
  • Laat mij je meenemen in de magische wereld van beeldtaal! #poptalk
𝗪𝗶𝘀𝘁 𝗷𝗲 𝗱𝗮𝘁 𝗸𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴𝘀𝘁𝗮𝗸𝗲𝗻 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻?😇 Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. 

Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen.

Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. 

Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5:

💜Vergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid;

💜Gebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media);

💜Zelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken;

💜Relaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten;

💜Zich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen.

Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
𝗪𝗶𝘀𝘁 𝗷𝗲 𝗱𝗮𝘁 𝗸𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗶𝗻𝗴𝘀𝘁𝗮𝗸𝗲𝗻 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻?😇 Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5: 💜Vergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid; 💜Gebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media); 💜Zelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken; 💜Relaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten; 💜Zich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen. Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
1 dag ago
View on Instagram |
1/3
Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben.

De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak.

Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. 

Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan.

Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. 

Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op.

- Familie van de Worp
Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben. De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak. Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan. Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op. – Familie van de Worp
4 dagen ago
View on Instagram |
2/3
Laat mij je meenemen in de magische wereld van beeldtaal! #poptalk
5 dagen ago
View on Instagram |
3/3


Copyright Mio Mondo | Marketing Bureau: Infinity Marketing