Hoe fijn is het dat je een gesprek meteen zichtbaar kan maken.  Beeldend het gesprek neerzetten is zo waardevol, verhelderend en krachtig. Bij POPtalk vat je de eigen werkelijkheid in een beeld en dat maakt dat je snel de informatie die je nodig hebt te weten komt. Wat beweegt de ander? Waar houdt het zich mee bezig?  POPtalk zorgt ervoor dat je via de beelden dingen kunt vertellen die je in taal niet (goed) kunt uitdrukken.  

POPtalkcoach worden?ย 

Leer in slechts twee dagen tijd hoe je de vele mogelijkheden van POPtalk kunt inzetten in je praktijk, klas of groep!

Word POPtalk coach!

Door het volgen van de workshop:โ€ฏPOPtalk Basisโ€ฏleer je in slechts twee dagen tijd hoe je van deโ€ฏvele mogelijkheden van POPtalk gebruik kunt maken als POPtalkcoach!ย 

Met POPtalk als โ€˜toolโ€™ in jouw gereedschapskist kun jij op een veilige en begrijpelijke manier de verbinding aan gaan met jouw cliรซnt of leerling. Door samen naar de opstelling te kijken wordt erover praten een stuk makkelijker. De uitgebeelde situatie zorgt ervoor dat de ander van een afstandje naar zichzelf kijkt. Dit werkt zeer verhelderend en wordt als veilig ervaren.ย 

POPtalk wordt al ingezet door honderden (kinder)coaches, therapeuten, leerkrachten, begeleiders, en jeugdzorgwerkers.ย 

POPtalk Basis

In deze tweedaagse workshop leer je de basisbegrippen van POPtalk toe te passen in gesprekken. Praktisch en door duidelijke handvatten direct toepasbaar in je praktijk, klas of groep.ย 

Poptalk Mio Mondo

POPtalk basis

Een workshop waarin je opgeleid wordt tot POPtalkcoach! Na deze tweedaagse zijn de poppetjes en andere materialen niet meer weg te denken uit jouw โ€˜gereedschapskofferโ€™. Je leert hoe je dicht kunt aansluiten bij de ander en zult ontdekken hoe krachtig het is om de eigen werkelijkheid te laten verbeelden. Er gaat een (beeld)wereld voor je open!โ€ฏย ย 

Onderwerpen

De basisbegrippen van de relationele werkelijkheid (externe werkelijkheid, interne werkelijkheid enโ€ฏinteracties) worden met behulp van materialen inzichtelijk gemaakt.โ€ฏโ€˜Het ijs brekenโ€™ tijdens eenโ€ฏkennismaking,โ€ฏgrenzen (of grensoverschrijdend gedrag),โ€ฏ(gezins)opstellingen,โ€ฏcasuรฏstiek, gevoelens en gedachten, sociaal netwerk en het stellen en behalen van doelen komenโ€ฏookโ€ฏaan bod. De workshops zijn interactief:โ€ฏje krijgtโ€ฏvolopโ€ฏde gelegenheidโ€ฏpraktischโ€ฏmet elkaar te oefenen.โ€ฏJe leert niet alleen het gesprek aan te gaan, maar ook hoe en welk beeldmateriaal geschikt is om in te zetten.โ€ฏย 

ย 

ย 

ย Werkwijze

De workshop is opgedeeld in tweeโ€ฏbijeenkomsten van elk +/- zevenโ€ฏuur.โ€ฏEr is geen vooropleiding vereist. De studiebelasting voor dezeโ€ฏ workshop is 25 uur (incl.โ€ฏpraktijkoefeningen tijdens thuisstudie).โ€ฏDe oefeningen en praktijkvoorbeelden zijn vooral gericht op gesprekken met kinderen en mensen met een verstandelijke beperking. De vertaalslag naar een andere doelgroep is eenvoudig te maken.โ€ฏย 

Kosten

Deze 2-daagse workshop POPtalk Basis kost โ‚ฌ 475,00. Dit is inclusief cursusboek, materialenpakket, koffie, thee, lunch en een persoonlijkย certificaatย met eventuele vermelding van accreditatiepunten. Het materialenpakket bevat zes unieke POPtalkwerkbladen, POPtalkjes Basis, een POPtalk kleurenwaaier en een POPtalk tas. Tijdens de workshop leer je te werken met de materialen.

Accredatie

  • SKJ 207250: 19,50 puntenโ€ฏย 
  • Registerplein: 37,5 PE puntenโ€ฏย 
  • Lerarenportfolioย 

Aanmelden doe je zo:

  • Je ontvangt de factuur en enkele artikelen ter voorbereiding op de workshop.ย 
  • Na betaling ben jij verzekerd van deelname.ย 

Data Poptalk

Download het formulier om je in te schrijven voor รฉรฉn van onderstaande data:

September

November

November

ย 

POPtalk7!

Een eendaagse workshop waarbij je leert om m.b.v. beeldtaal een kind of jongere te coachen naar blijvende verandering. Praktisch, doeltreffend en direct in de eigen praktijk of klas is in te zetten.

Kosten

Deze workshop POPtalk7 kost โ‚ฌ 325,00.ย Dit is inclusief literatuur.
9:30 uur – 16:30 uur

Data 2023


Neem contact met ons op!


06 130 679 56


info@mio-mondo.nl


Groothuizenweg 14, 7165 AM Rietmolen


Voor professionals | Vergoedingen | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring


Volg ons online:

Wil jij maandelijkse tips ontvangen? Volg ons dan op social media.

ย  ย  ย 



  • ๐—ช๐—ถ๐˜€๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐˜๐˜„๐—ถ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป?๐Ÿ˜‡ Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. 

Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen.

Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. 

Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5:

๐Ÿ’œVergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid;

๐Ÿ’œGebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media);

๐Ÿ’œZelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken;

๐Ÿ’œRelaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten;

๐Ÿ’œZich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen.

Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
  • Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben.

De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak.

Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. 

Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan.

Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. 

Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op.

- Familie van de Worp
  • Laat mij je meenemen in de magische wereld van beeldtaal! #poptalk
๐—ช๐—ถ๐˜€๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐˜๐˜„๐—ถ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป?๐Ÿ˜‡ Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. 

Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen.

Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. 

Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5:

๐Ÿ’œVergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid;

๐Ÿ’œGebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media);

๐Ÿ’œZelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken;

๐Ÿ’œRelaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten;

๐Ÿ’œZich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen.

Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
๐—ช๐—ถ๐˜€๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ป๐˜๐˜„๐—ถ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป?๐Ÿ˜‡ Om te kunnen opgroeien heb je steeds meer ervaring, kennis en vaardigheden nodig. In iedere fase wordt een kind met zo een taak geconfronteerd en jij als ouder natuurlijk ook. Een ontwikkelingstaak is bijvoorbeeld het opbouwen van een goede gehechtheidsrelatie met jou of goed kunnen omgaan met leeftijdgenoten. Jouw kind heeft dus speciale vaardigheden nodig om die taken te kunnen vervullen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ontwikkeling van je kind altijd plaats vindt onder invloed van de leeftijd, omgeving, geschiedenis en/of individuele levensgebeurtenissen. Welke taken en vaardigheden behoren dan van 6 tot 12 jaar? We belichten er 5: ๐Ÿ’œVergroten zelfstandigheid ten opzichte van ouders/opvoeders: privacy, een eigen mening en verantwoordelijkheid; ๐Ÿ’œGebruik van basale infrastructuren: vervoer, geld, vrije tijdsvoorzieningen, digitale apparaten en de digitale wereld (internet en sociale media); ๐Ÿ’œZelfsturing/zelfregulatie: herkennen en bijsturen van emoties: herkennen en benoemen van eigen gevoelens, risicovolle impulsen opmerken, beheersen of bijsturen; Schoolse vaardigheden: taal- en communicatievaardigheden, in groepsverband functioneren, concentreren op taken, schoolse vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen) eigen maken; ๐Ÿ’œRelaties met leeftijdgenoten: aanknopen en onderhouden van wederkerig vriendschappen, geven en nemen in spel, eenvoudige conflicten oplossen, laten merken dat je de ander aardig vindt, vanaf ongeveer 8 jaar, sociale media benutten voor contacten; ๐Ÿ’œZich verplaatsen in anderen: je inleven in situaties die je niet zelf meemaakt, de bedoelingen en belangen kunnen inschatten van andere kinderen en van volwassenen, rekening houden met wensen/belangen van anderen. Wil je meer weten over de ontwikkelingsfasen en taken neem dan eens een kijkje op: https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Opgroeien-en-opvoeden.pdf
1 dag ago
View on Instagram |
1/3
Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben.

De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak.

Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. 

Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan.

Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. 

Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op.

- Familie van de Worp
Onze dochter, Aafke, kampte met verlatingsangst richting mij als moeder, nadat ik een hartstilstand had gehad. Ook had ze inmiddels angst voor ambulances. Omdat zij best een mensje is die veel opkropt, heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt toen ik haar onbevangen gedrag zag veranderen in angstig, ziek zijn en alles onder controle willen hebben. De huisarts heeft ons, via de GGZ-verpleegkundige, naar Mio Mondo gestuurd vanwege de holistische aanpak. Aafke is weer helemaal opgebloeid. Ze speelt weer lekker onbezorgd en kan mij nu ook weer goed 'loslaten'. Bij het zien van een ambulance, reageert ze niet tot nauwelijks meer. Ook durft ze, dankzij de bikkeltraining, meer haar grenzen aan te geven bij haar broer waardoor ze sterker in haar schoenen staat. Jullie kijken vanuit de holistische aanpak naar de hulpvraag. Niet de gevolgen worden bestreden, maar door bv een opstelling worden gevoelens anders geparkeerd. De lading wordt eraf gehaald. Er wordt gekeken naar de sterke kanten en alles wordt serieus genomen. Op die manier kom je weer vrijer in het leven te staan. Door je open houding durfde Aafke zich heel snel te laten gaan bij jou. Ze voelde zich erg op haar gemak en kon ook goed vertellen wat haar dwars zat. Je nam haar serieus wanneer dat moest, maar je gaf aan ook het duwtje de goede kant op als ze bleef hangen in iets. Je dacht met ons mee en de communicatie naar ons als ouders was ook erg prettig. Dank namens Aafke, maar zeker ook namens ons. Jij hebt in een korte tijd veel bij Aafke weten te bereiken. Je schatte haar goed in en bouwde echt een band op. – Familie van de Worp
4 dagen ago
View on Instagram |
2/3
Laat mij je meenemen in de magische wereld van beeldtaal! #poptalk
5 dagen ago
View on Instagram |
3/3


Copyright Mio Mondo | Marketing Bureau:ย Infinity Marketing