Wil je dat jouw kind leert omgaan met ‘lastige’ emoties, dat het gelukkig is en weer zorgeloos kan genieten van zijn jeugd?
Als jij ziet dat je kind het ‘lastig’ heeft met alles wat hij voelt dan wil je hem toch onvoorwaardelijk helpen? Je wil dat hij weer gelukkig is en weer zorgeloos kan zijn en kan genieten van zijn kindertijd. Dan geniet jij toch ook het meest?
We bekijken ‘samen’ welke aanpak het beste past bij jouw KIND. Wij bekijken dan hoe we de ‘behoeften’ van je kind spelenderwijs kunnen aanpakken.
Herken jij jouw KIND hierin?
- Je ziet dat je kind niet lekker in haar vel zit maar kan de vinger er niet op leggen
- Je ziet je kind altijd de strijd opzoeken
- Je ziet dat je kind altijd boos reageert en daardoor ‘vriendjes’ wegjaagt
- Je ziet dat je kind iedere dag vervalt in het ‘lastige’ gedrag
- Je ziet je kind dagelijks worstelen, het is ongelukkig
Het gedrag van je kind heeft invloed op de reactie van de omgeving, maar de omgeving beïnvloedt ook het gedrag van je kind. Dat maakt dat ieder kind en zijn omgeving uniek zijn! Dit is niet voor ieder kind prettig, het kind kan zich onveilig, alleen, onzeker etc. voelen.
Hoe zou het voor je zijn als:
- Je kind zich beter kan uiten, kan zeggen wat hij/zij denkt?
- Je kind kan handelen als de ‘lastige’ situaties zich voordoen?
- Je kind zekerder en weerbaarder is?
- Je kind meer ruimte heeft in zijn/haar hoofd en daardoor meer kan genieten?
- Je kind weer gelukkig is, niet meer bang, boos, verdrietig en onzeker is?
De 1 op 1 begeleiding die wij bieden is compleet, het is een traject! Ons traject is de weg naar een kind die zich beter kan uiten, zekerder en weerbaarder is etc. In het traject nemen we vele wegen, want vele wegen leiden naar Rome toch?
Hoe ziet zo een traject er dan uit?
- Bij aanmelding via mail of telefoon maken we een telefonische kennismakingsafspraak. Hierin vragen we wat dingen uit en gaan we samen kijken of we wat voor je kind kunnen betekenen.
- Nadat ouders en wij weten dat we het ‘avontuur’ samen aangaan, zorgen de ouders voor een verwijzing bij de huisarts of bij een gemeente consulent. We plannen de intake, dit is meestal op de praktijk maar kan ook bij jullie thuis. Kinderen boven de 12 zijn er altijd bij, onder de 12 mogen erbij zijn.
- Dan volgt er een aantal opstart sessies met client waarin we vooral bezig zijn met het opbouwen van wederzijds vertrouwen en het verzamelen van informatie. Dit gebeurt allemaal spelenderwijs met de vele goede methoden die we aanbieden. We bespreken wat we ontdekt hebben met het team en maken een ontwikkelplan. Een plan wat vooral gericht is op positieve haalbare doelen.
- Nadat het plan met jullie ouders/cliënt besproken is gaan we naar het hart van de begeleiding. Na iedere 5 sessies volgt er een evaluatiegesprek met ouders. En een gesprekje met het team of met 1 van de collega’s, dat noemen we ook wel collegiale consultatie, samen overleggen of we nog op de goede weg zitten.
- Dan herhaalt het zich weer. 5 sessies etc. De sessies kunnen plaatsvinden op de praktijk, school, thuis of op locatie. We gaan dus ook ambulant zoals dat heet.
- In het traject zit altijd een huisbezoek, schoolobservatie, gesprekje met juf/meester en waar nodig een spiegelgesprek met ouders. Misschien denkt u nu waarom? Wij bieden holistische therapie dat betekent dat we niet alleen naar het geheel van het kind kijken maar ook naar zijn omgeving.
- Wat voor ons ook een enorme meerwaarde heeft is dat ouders bij wie hun kind begeleiding krijgt van Mio-Mondo gratis de ouderbijeenkomst mogen bijwonen. In die ouderbijeenkomst krijgen de ouders psycho-educatie over emoties en gedrag van je kind.
- Het traject wordt afgerond als de doelen behaald zijn, soms kan dat vrij snel zijn, een kort traject noemen we dat. Maar bij ons mag het ook langer duren. Er kunnen omstandigheden zijn buiten de cirkel van invloed van het kind/gezin waardoor het traject meer tijd nodig heeft.
- Aan het einde van het traject kijken we of jouw kind uitstroomt individueel of met een training. De Bikkel of Vrolijke Maatjes. Het uitstromen met een training heeft als voordeel dat je kind dan met meerdere kinderen al wat het geleerd heeft gezamenlijk nog eens traint. Door in interactie te zijn met de ander kan blijken dat het toch nog lastig is. De training geeft je dan nog handvaten etc. Je leert van en met elkaar zodat je vol vertrouwen op weg kan gaan.
‘Ontwikkeling is een blijvend dynamisch proces.’
Kennis en ervaring
Door alle mogelijke ‘rollen’ en lange loopbaan in het onderwijs te hebben vervuld, volgde ik een opleiding tot holistisch pedagogisch therapeut. Hierdoor kan ik het kind en de ouder op verschillende manieren bereiken en weer verbinden met.
1 op 1 begeleiding voor het beste en snelste resultaat!
“Mijn passie is het kind. In al zijn/ haar PUURHEID. Ze zien altijd de kansen die het leven biedt!”
– Marian Huiskes
‘Gevoel, speelsheid, kennis samen met intuïtie en inzicht vormen de leidraad van elke beoogde verandering.’
Ik wil graag een ‘oriëntatie’ gesprek aanvragen om te ontdekken of deze spelenderwijze begeleiding iets is voor mijn kind!
Vergoeding
Begeleiding/therapie voor uw kind tot 21 jaar wordt als het gaat om een Jeugdwet of WMO hulpvraag vergoed door de gemeente. De verwijzing door de huisarts, jeugdarts, kinderarts of vanuit de zorgteams, zorgregisseurs, vmk teams van de gemeenten dient te verwijzen naar praktijk Mio-Mondo.
“Kijk in de ogen van een kind, je kunt niets diepers vinden.”
Osho